5 januari 2021
Geplaatst door TeamKwadijkerpark

Als vertegenwoordiger van de ijzerwaren- en gereedschappenwinkel Gunters en Meuser is Ed Leeuwenkamp het aanspreekpunt voor de klant – is er een probleem? Ed lost het op! In zijn functie is Ed contactpersoon voor verschillende grotere instanties die afnemen bij G&M, zoals De Prinsenstichting.

“Dit is een van de elf vestigingen van Gunters en Meuser,” vertelt Ed enthousiast, “de eerste vestiging van het opende bijna tweehonderd jaar geleden – in 1826 – haar deuren in Amsterdam. En nog steeds richten we ons op Amsterdam en omgeving, zo ook Purmerend.” De strategie van Gunters en Meuser is dat ze niet zozeer gericht zijn op de nieuwbouw. “We zoeken het veel meer in woningonderhoud: mutatiewoningen, renovatie en restauratie. Zo hebben we een aantal woningbouwverenigingen als grote klant van ons.”

Ed is vertegenwoordiger vanuit de vestiging in Purmerend. Voornamelijk een buitendienstfunctie; hij adviseert klanten bij bepaalde problemen die zij tegenkomen bij het gebruik van de gereedschappen. Als tussenpersoon heb je een hoop kennis over de producten, zodat je zelf de klant kan helpen.’ Mocht de kennis enorm specifiek zijn, halen we soms de producent erbij om het beste advies neer te kunnen leggen. Maar 9 van de 10 keer doen we dat met eigen kennis.” Het leukste aan zijn baan vindt Ed de diversiteit: “Bijvoorbeeld qua materie, van heel basic aluminium beslag voor massa woningbouw tot luxe hang en sluitwerk voor een particulier. “vorig jaar een villa in Bergen met deurkrukken à €200,- per paar!

De samenwerking met De Prinsenstichting ligt net weer even anders, legt Ed uit. “Met De Prinsenstichting hebben we aparte prijsafspraak met hun technische dienst voor het dagelijks onderhoud aldaar. Deze mannen komen standaard naar onze winkel voor de benodigde materialen. Mochten er problemen voorkomen, probeer ik daar een oplossing voor te vinden.” Zo wilde de bestelling van de technische dienst – ze bestellen digitaal en halen het dan op in de winkel – niet lukken door problemen met de server. Ed achterhaalt de oorzaak van het probleem en zoekt dan intern de juiste mensen om het probleem op te lossen.

Het contact met De Prinsenstichting bestaat al lang. Bij de bouw van de nieuwe locatie van de Prinsenstichting was Gunters en Meuser passend in hun strategie niet betrokken. “Maar” vertelt Ed, “zodra dat pand in gebruik is weten ze ons wel te vinden. Het park doorsteken en ze zijn er, zo makkelijk is het.“ Als het nodig is brengt Ed ook een bezoek bij De Prinsenstichting. “De nieuwbouw van De Prinsenstichting ziet er goed uit moet ik zeggen!”